Πέμπτη 30 Μαρτίου 2023

ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς την Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων

Θέμα: Άμεσα να ιδρυθούν και να λειτουργήσουν τα αναγκαία τμήματα ένταξης, ώστε να καλυφτούν οι ανάγκες όλων των μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες 

Το τμήμα ένταξης αποτελεί μία σημαντική ειδική εκπαιδευτική υποστηρικτική δομή εντός του γενικού σχολείου, από το οποίο υποστηρίζονται μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, με ή χωρίς γνωμάτευση. Στο ποσοστό τους, σύμφωνα με επιστημονικά πορίσματα και μελέτες, οι μαθητές αυτοί αφορούν στο 10% περίπου του συνολικού μαθητικού πληθυσμού, δηλαδή, για την χώρα μας υπολογίζονται περίπου στους 140.000  μαθητές, που αντιμετωπίζουν τέτοιου είδους δυσκολίες.

Διαχρονικά, με ευθύνη όλων των κυβερνήσεων τόσο η ίδρυση όσο και η λειτουργία των τμημάτων ένταξης υπολείπονται κατά πολύ των αναγκών, αφήνοντας του μαθητές στην κυριολεξία αβοήθητους. Επίσης, διαχρονικά, το στοιχειώδες δίκτυο Τμημάτων Ένταξης στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση καταποντίζεται στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Χαρακτηριστικά, αναφέρουμε ότι κατά το σχολικό έτος 2018-2019 λειτούργησαν συνολικά 3.603 ΤΕ από αυτά τα 2.922  στην πρωτοβάθμια και 681 στην δευτεροβάθμια. Οι δυσκολίες παραμένουν, καθώς η επιστημονική και παιδαγωγική στήριξη τις αμβλύνει αλλά δεν τις εξαλείφει, επομένως είναι εμφανές πως πρέπει να δοθεί ακόμα μεγαλύτερη στήριξη στους μαθητές στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Ωστόσο, το μόνο που προβλέπεται είναι η προφορική εξέταση, που φυσικά διευκολύνει τον μαθητή, όμως δεν τον στηρίζει ώστε να βελτιώνεται σε σχέση με την αυτή καθεαυτή μαθησιακή δυσκολία που αντιμετωπίζει. 

Συνολικά ο αριθμός των μαθητών που εντάσσονται στα τμήματα ένταξης δεν ξεπερνά τις 40.000, τη στιγμή που οι ανάγκες είναι πολλαπλάσιες. Άρα, χιλιάδες μαθητές με ηπιότερες δυσκολίες παραμένουν χωρίς αξιολογικές εκθέσεις, αστήριχτοι στη γενική σχολική τάξη, στο “τελευταίο θρανίο”, με τον εκπαιδευτικό να προσπαθεί εντός ενός δυσμενούς περιβάλλοντος, με υπερπληθή τμήματα και με αναλυτικά προγράμματα, βιβλία και ωρολόγια προγράμματα που χαώνουν την ίδια την παιδαγωγική λειτουργία. Με πολύ κόπο οι εκπαιδευτικοί προσπαθούν να καλύψουν το έλλειμμα, που χωρίς την κατάλληλη επιστημονική στήριξη, δεν γνωρίζουμε πόσο αποτελεσματικό μπορεί να είναι. 

Η σημερινή κυβέρνηση κινείται στην πεπατημένη των προηγούμενων. Η Κοινοβουλευτική Ομάδα του ΚΚΕ πρόσφατα το καλοκαίρι επανακατέθεσε ερώτηση με την απαίτηση για την μαζική ίδρυση ΤΕ, καθώς υπάρχουν 750 θετικές γνωμοδοτήσεις και αποφάσεις δήμων για την ίδρυσή τους. Εν τέλει ιδρύθηκαν, μόλις,  40 Τμήματα Ένταξης, δηλαδή, ελάχιστα σε σχέση με τις ανάγκες που υπάρχουν.

Εάν τώρα συνυπολογίσουμε ότι η ίδρυση από μόνη της δεν εξασφαλίζει και την λειτουργία τους, καθώς αυτό προϋποθέτει την πρόσληψη του αναγκαίου ειδικού εκπαιδευτικού  προσωπικού η οποία, δυστυχώς, εξαρτάται από τους δημοσιονομικούς κόφτες και τις προτεραιότητες της εκάστοτε κυβέρνησης αντιλαμβανόμαστε ότι οι ελλείψεις είναι τραγικές. Κατά το φετινό σχολικό έτος, 2022-2023, εκατοντάδες τμήματα ένταξης δεν λειτούργησαν, λόγω έλλειψης προσωπικού. 

ΕΡΩΤΑΤΑΙ η κα. Υπουργός τι μέτρα προτίθεται να πάρει ώστε:

- Να ιδρυθούν και να λειτουργήσουν τόσα Τμήματα Ένταξης όσα απαιτούνται ώστε να καλυφτούν όλες οι ανάγκες σε πρωτοβάθμια και  στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση.

- Να προσληφθεί όλο το αναγκαίο μόνιμο ειδικό εκπαιδευτικό προσωπικό, ώστε να λειτουργήσουν με σωστούς και αναβαθμισμένους όρους, στηρίζοντας ουσιαστικά και ολοκληρωμένα τους μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, με την έναρξη της σχολικής χρονιάς.

Οι Βουλευτές

Δελής Γιάννης

Κανέλλη Λιάνα

Καραθανασόπουλος Νίκος

Κομνηνάκα Μαρία

Λαμπρούλης Γιώργος

Μανωλάκου Διαμάντω

Μαρίνος Γιώργος

Παπαναστάσης Νίκος

Συντυχάκης Μανώλης


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου